sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Jylsijä!

Olen etsiskellyt kukkalautaa tulevaan keittiöön, semmoista valkoista ritilälautaa. Ihan tavallista ja ihan tavallista valkoista. Paitsi että oikeastaan funtsin, että se kukkalauta voisi olla samanvärinen kuin nuo kaapitkin.

Ja löysinkin semmoisia, Kylmäkosken Tokmannilla niitä oli ohikulkeissani. Puisia, käsittelemättömiä, helppo siitä oman mieleisensä värjätä. Vaan eipä ollut valikoimissa kuin toiselle ikkunalle, joten päätin olla ottamatta. Meikäläisen säkä (vaikka onkin viime aikoina ollut tosi hyvä) tuntien, ei samanlaista sopivan kokoista löydy toisaalta ikinä.

Lauantaina päätin lähteä käymään Plantsussa etsiskelemässä multaa ja kestokasteluruukkuja ja fundeerasin, että samalla reissulla voisi ne kukkalaudat etsiä. Mikseikähän kukaan ole mulle kertonut ettei Plantsussa ole kestokasteluruukkuja? Eipä silti, ei siellä ollut niitä kukkalautojakaan. Eikä Baukkarissa. Tai no oli, mutta ne oli mdf-levyä, enkä mä halua levyä. Eiku Kuljun kartanoon. Sieltä löytyi niitä mäntyisiä kukkalautoja, hintaan 39,95€ ja 34,95€. 75€ kukkalaudoista, siis mitä hel?

Selän takana sattui olemaan liimapuulevyä hintaan 11,95€ ja 8,95€, kotona toissa jouluna lahjaksi saatu käsiyläjyrsin. Minä alan siis jyrsijäksi!

Pisteitä, viivoja vai ihmekäppyröitä? Pisteet olisi ihan kivoja, mutta ne tarttis porata ja saada rivit suoriksi ja sitten se näyttäis reikälevyltä... juu-ei, ei ole hyvä juttu se. Viivatkin ihan ok, mutta sitten se näyttäisi siltä kuin ne valmiitkin. Siispä ihmekäppyröitä. Sunnuntaiaamu meni sovitellessa, että kummoisia käppyröitä tehdään ja varsinkin miten ne tehdään.

Voilà! Tämmöinen siitä tuli:

Ammattilaiset jättäköön tarkemmat tarkastelut tekemättä, minä olen ekakertailainen tässä hommassa. Ja minusta se on ekakertalaisen saavutukseksi ihan hyvä! Tautisen työläs se oli tehdä, mutta onpahan uniikki! Toinen pitäisi vielä vääntää.

2 kommenttia: