torstai 10. helmikuuta 2011

olohuoneesta keittiö, osa V

Minulla ja isännällä on varsin erilaiset työtahdit, minä tahdon tehdä hommat nopeasti pois alta ja jaloista ja minua stressaa jättää asioita huomiselle jos ne voi hoitaa tänään. Isäntää ei stressaa yhtään, päinvastoin. Usein minusta tuntuu siltä, että mielellään jättää asioita hoitamatta ja odottaa, josko ne menisi pois kun vaan sitkeästi jättää hoitamatta.

Kipsilevyt ja kittaukset oli isännän tehtävä. Siispä kipsilevyjen laittoon ja kittaukseen on mennyt aikaa koko viikko. Ja minua pännii kuin pientä oravaa. Haluaisin hakea kaapit pois, kun tiedän että ne ovat siellä toisten tiellä.

Minä olisin halunnut saada lattiat ja seinät maalattua valmiiksi ennen niiden kaappien tuloa, mutta isännän mielestä on parempi tuoda kalusteet ensin ja tehdä maalaukset sitten. Tottahan siinä menee vähemmän maalia kun joka paikkaa ei enää maalata, mutta toisaalta arvaan minä, etten minä tule siitä suojauksesta tykkäämään yhtään enempää, joten aikaa ja hermoja kuluu sittten senkin edestä kun sillä sudilla koitan väistellä niitä kaappeja.

Ekan kierroksen kumminkin sain levitettyä. Tarkkasilmäiset tuosta kuvasta huomaavatkin, että ikkunan alla ei ole kipsilevyä eikä maalia. Patterin alla on vielä vanha tuplahalltex. Huolimattomuutta sitä ei ole jätetty, vaan ihan sen takia, että nyt on vahvasti lämmityskausi, torstaiaamuna (11.2) oli pakkasta -22,5 astetta. Ei me haluta palella, joten pattereita ei irroteta ennenkuin keväämmällä kun lämmityskausi loppuu. Siinä yhteydessä laitetaan sitten puuttuvat kipsilevyt, suoritetaan paikkamaalaus seinälle, putsitaan patterit, maalataan patterit putkineen ja vaihdetaan pattereihin toimivat termostaatit.

Periaatteessa mä en tykkää tuosta vanhan värisestä maalista, mutta toisaalta se sopii sinne paljon paremmin kuin puhtaamman värinen. Puhtaampi väri aiheuttaisi kontrastin kasvun katon ja seinän välillä. Nyt se ei näytä siltä, että katolle pitäisi jotain tehdä. Katossa on muuten halltex-levyt sielläkin. Ei kai nekään enää nykyaikaan kelpaisi, pitäisi varmaan olla jotain levyä. Mutta minä en raaski vaihtaakaan kun nämä on ihan hyvät. Ja pinta-asennussähköjohdot uppoavat levyn väliin justiinsa passelisti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti